Curtains

Curtains

Samantha Sherwood laat zich, om zich beter in een te spelen rol in te leven, opsluiten in een gesticht. Ze word alleen echt gek en regisseur Jonathan Stryker nodigt zes jongedames uit om bij hem op auditie te komen. Samantha weet echter uit het gesticht te ontsnappen en eist haar rol op. Stryker wilt toch iedereen een gelijke kans geven en laat toch iedereen auditie doen. De concurrentie tussen de actrices is moordend, vooral wanneer iemand dit te letterlijk op zich neemt…

Waar ik als slasherfanaat en jaren ’80 liefhebber inmiddels wel achter ben gekomen, is dat deze jaren bol staan van de vergeten horrorfilms. Deze film werd me aangeraden door iemand en toen ik de poster zag was ik gelijk verkocht. Zelden had ik zo’n geweldige filmposter gezien en toen ik het plot las, wist ik gelijk dat dit mijn soort film is. Als klap op de vuurpijl kon hij gewoon via Boudisque besteld worden, dus niks hield me meer tegen om deze vergeten film te gaan kijken.

Het verhaal is redelijk origineel. In plaats van dat er een stel oversekste tieners bij elkaar zijn, zijn het nu bijna alleen maar vrouwen die het niet al teveel over seksuele praktijken hebben (ook eens fijn). De acteerprestaties van de dames zijn aardig. Geen uitschieters, maar gewoon goed genoeg voor anderhalf uur vermaak.

De killer, deze keer verscholen achter een eng masker van een oude vrouw. Het is een simpel Halloweenmasker, maar erg effectief. Het geeft de killer een echt lugubere look en dit zorgt ook weer voor een aantal sfeervolle scenes.

Helaas zijn er ook wat minder sterke punten. Er zijn hele stukken in de film waarin helemaal niet veel bijzonders gebeurd, waardoor de film wat langdradig word. Iets dat wat geholpen had was wat gore, maar helaas zijn alle moorden off-screen. Bij een film als My Bloody Valentine werden deze scenes er uitgeknipt, maar bij deze film is het wel duidelijk dat hij niet geknipt is, maar dat de makers, waarschijnlijk vanwege een te laag budget, de moorden buiten beeld hebben gelaten.

Een film die moeilijk te beoordelen is. Er zijn wel een aantal sterke, sfeervolle scenes, maar daarnaast zijn er ook weer nutteloze scenes. Een aardige film, maar uiteindelijk vind ik hem niet goed genoeg om hem een voldoende te geven.