Het verhaal, de effecten, de spanning, het harde taalgebruik en de fantastische acteurs maken deze film tot een grandioos maar angstaanjagend schouwspel.
Kijk en huiver zou ik zeggen

42 reacties

Mongroid

plaats het taalgebruik eens in die tijd… Dan is de film nog tien keer harder, want zoiets hadden de mensen toen nog nooit gehoord op het witte doek.

meroth

Degene die deze film minder goed vinden hebben volgens mij niet alles in de film gezien. Zelden is een film gemaakt die zo dicht bij de realiteit stond en bijna alle relikwi?n en gebeurtenissen berusten op bestaande artefacten of gebeurtenissen. Hier is enorm over nagedacht en daardoor is deze film ??n van de absolute toppers die ze over 50 jaar nog kennen! Pure klasse!

Stef

Ik had de film indd ook beter verw8 mar jah ik zat die film te kijke met 10 man eigenlijk zou je hem moeten kijken als je ‘s nachts niks te doen hebt in je eentje

Mrs V.

De “originele” versie vind ik zelf ook beter, maar uiteindelijk verschilt de “director’s cut” nu ook weer niet zoveel van het origineel. De film is trouwens meer dan 30 jaar oud, maar voor mij blijft hij een topper. Ik blijf hem eng vinden. Destijds maakten ze trouwens films die nu nooit meer groen licht zouden krijgen van de grote studio’s! Kan me echt niket inbeelden dat een grote studio nu, anno 2004, zou uitpakken met een film waarin een minderjarig meisje zichzelf “bevredigt” (?), tot bloedens toe, met een crucifix. Als men nu met een dergelijke film voor de proppen zou komen, dat zou pas een shock zijn! Hebben jullie nog niet gemerkt dan, dat we de klok serieus aan het terug draaien zijn? De jaren ’70 van de vorige eeuw waren een stuk liberaler dan 2004. Dus, dat de film misschien eng is, wanneer je in je achterhoofd houdt dat hij 30 jaar geleden gemaakt is, slaat niet echt ergens op, mijns inziens… Hij was eng, hij is eng en zal altijd eng blijven. De enige zaken die misschien gedateerd aandoen, zijn de speciale effecten en de kledij van de acteurs. Voor de rest is er niks gedateerds aan deze topper!

Patick

ksnap niej wat die ene gast zit te l*llen….het is precies dezelfde film…helemaal niks remake…alleen ze hebben wa extra scenes tussen gestopt…verder is ie precies tezelfde ( kheb ze allebei thuis liggen ) DUZZ hij moe niej zeiken…tis gwoon een goeie film