From Dusk till Dawn

Allereeerst wil ik even zeggen dat je deze film niet verkeerd moet inschatten, het begint dus compleet anders dan je van een horror verwacht. Maar richting het midden van de film is het tot het eind gevechten, bloed en spanning.

Twee voortvluchtige broers, Richie en Seth Gecko zijn door de politie van heel Amerika gezocht. Ze hebben afgesproken in Mexico een man te ontmoeten, Carlos, die hen dan naar een veilige plaats brengt. Tegen vergoeding natuurlijk. Maar voor de zekerheid nemen ze gijzelaars mee, Jacob, zijn zoon Scott en dochter Kate. De criminelen vertrekken richting Mexico met het gezin op weg naar El Paso. Ze moeten wachten bij de nogal vatsige maar stijlvolle club de Titty Twister, waar alcohol, rock n roll en seks een must is. Wat daar gebeurt overtreft hun ergste nachtmerries.

Gore 10+
Super-bloederig, we hebben vele onthoofdingen, mensen die gespiest worden, kogelschotwonden in het hoofd en andere lichaamsdelen, verbrande lijken, lichaamsdelen, mensen in stukken gereten, ontploffende lichamen, mes in het hand, afgehakte hoofden, uitgerukte harten, spuitend bloed, iemand word platgedrukt, doorgesneden kelen, ingewanden overal en meer! Je snapt het denk ik wel het is nogal goor.

Acteerwerk 10
Super natuurlijk, van iedereen.

Stijl 10
De film is van Quentin Tarantino en Robert Rodriguez, wat dacht je?

Muziek 9
Supersoundtrack, ik heb hem zelf ook met allerlei rock en country ( klinkt stom maar is een uitzondering) muziek die geweldig klinkt.

Dus,
een meesterwerk van Rodrigez en Tarantino dat volgens mijn mening een van de meest briljante horrorfilms ooit is. Deze moet je echt zien als je hem te koop ziet koop em dan maar voor een prikkie is ie te koop want hij is super en heeft voor elk wat, gore, tieten (veel) en acteerwerk waar je stijl van achterover slaat. Bovendien heeft de film ook veel zwarte humor en een bijrol van Tom Savini.