Last Broadcast, The

Volgens een oude legende waart er in de bossen van de Pine Barrens, New Jersey een afschuwelijk wezen rond. Men noemt het de Jersey Devil, een wezen met het hoofd van een paard, scherpe klauwen, vleugels en een reptielachtig lijf.
In ?The Last Broadcast? besluiten de twee presentatoren van het programma ?Fact Or Fiction? in een live uitzending het mysterie van de Jersey Devil op te lossen, en trekken bewapend met camera?s en nog 2 andere mannen de Pine Barrens in. De daarop volgende nacht worden er 3 van de 4 op zeer gruwelijke wijze omgebracht. De enige overlevende is Jim Suerd, de gids die 911 belt met de melding dat hij z?n 3 metgezellen niet meer terug kan vinden nadat hij na een ruzie boos is weggelopen. Uiteraard is Jim hiermee gelijk hoofdverdachte, ondanks dat hij zelf beweert niks met de moorden te maken te hebben, en wordt vervolgens achter slot en grendel gezet. Kort daarna sterft Jim een mysterieuze dood in z?n cel.
Een jaar later maakt filmmaker David Leigh een documentaire over de zogenaamde ?Jersey Devil-moorden?. Met de teruggevonden filmbeelden probeert hij de waarheid te achterhalen van wat er zich die ene nacht nou precies heeft afgespeeld.

Deze film was ongetwijfeld de inspiratiebron van ?The Blair Witch Project? aangezien deze er eerder was. Natuurlijk deden de Italianen het al in 1979 met ?Cannibal Holocaust?, maar hier zijn de overeenkomsten aanzienlijk groter. Ondanks dat mist deze film iets waar ?The Blair Witch? in uitblinkt, namelijk spanning. Toch raadt ik iedereen aan deze film een keertje te kijken, vooral als je bij ?The Blair Witch? ook hebt genoten.