Python

Python

Om ??n of andere reden maken een bende wetenschappers een vijftien meter lange onvernietigbare slang die zuur kan spugen.Sorry maar dan moet je niet klagen als je er last mee krijgt.De inwoners van een stadje zijn in gevaar en een heel leger wel,soldaten,beginnen er op te schieten maar ja,zijn huid is een pantser dus dat lukt ook niet.Het is dan aan Robert Englund alias Freddy Krueger(eerlijk gezegd,hij lijkt enger zonder make-up)om hem te stoppen.

Het genre van onnatuurlijk grote dieren die mensen doden is al zo vaak gebruikt dat de makers er nu al zelf mee lachen.Ik heb het hier niet over verwijzingen stijl ‘Scream’ of zo,soms is het gewoon echt lachen,zoals in de sc?ne waarin een meisje de slang bestrijdt met no-tears-shampoo.De redenering is duidelijk:we zijn hier niet zo goed in,dan kunnen we er net zo goed wat plezier in hebben.

Horror is natuurlijk ver te zoeken hier,vooral omdat de slang echt van het niveau van een gemiddeld GameBoy-spelletje is,volgens mij moet je al flink je best doen om hem zo nep te laten lijken.Vooral de sc?ne waarin een personage de badkamer in gesleurd wordt maar eigenlijk duidelijk gewoon naar binnen wandelt is om te huilen.Spanning is er wel een klein beetje,zoals in de staarwedstrijd tussen de python en Casper van Dien,maar echt lang houden de makers dit niet vol,de film ontaardt snel in een ordinaire slachtpartij.

Toch is Python leuk omdat hij(hier en daar zelfs bedoeld)grappig is en gewoon best vermakelijk is.Zeker waard om eens te huren,maar zoek maar op het laagste schap.