Slash

Ondanks de, over het algemeen, negatieve recensies en reacties was ik na het zien van de trailer en wat foto’s toch wel erg benieuwd naar ”Slash”. Helaas blijkt het een behoorlijke gemiste kans te zijn dat veel beter had kunnen uitpakken.

Slash is een vijfkoppige rock ‘n roll band bestaande uit de zanger Mac, sexy bassist Suzie, de coole Keith, vrouwengek Rod en feestneus Ian. Samen zijn ze druk bezig aan de weg te timmeren. Geld, glorie en roem, ze willen het allemaal en ze zouden allemaal een moord doen voor die ene doorbraak. Dan verschijnt er tijdens één van hun optredens een vreemdeling die Max een brief geeft waarin zijn vader hem vraagt terug te komen naar de boerderij voor de begrafenis van zijn tante.

Al snel wordt duidelijk dat Slash niet veel om het lijf heeft. De vijf hoofdpersonen uit de rockband zijn stuk voor stuk ronduit strondvervelend, ontbreken iedere vorm van acteertalent en streven er bovendien met z’n allen naar zo snel mogelijk afgeslacht te worden. Helaas laat dat toch behoorlijk lang op zich wachten. De aanloop van de film duurt veel te lang en is bovendien saai en oninteressant. Zelfs de grappen en stuntjes van de tieners, die het in de gemiddelde slasher film leuk en luchtig houdt, zijn totaal niet grappig en juist erg irritant.

Héél af en toe komt de moordenaar even kijken maar zelfs die scenes zijn veelal teleurstellend. Dat komt omdat deze scenes vaak alweer heel snel worden afgekapt (om vervolgens weer de meest irritante jonge lui ooit aan het woord te laten). En dat doet pijn aangezien de moordenaar er wel héél erg tof uitzag en zijn wapen (een zeis) ook erg tof was.

Heel af en toe is er wel wat spanning. Zo is er een aardige scene waar er een groepje achtervolgd wordt door een dorsmachine in een graanveld en zorgt de moordenaar met zijn uiterlijk toch nog wat voor wat spanning. Toch valt het allemaal wel erg tegen en daarbij komt dat een bodycount van 5 (waarvan de meeste ook nog eens figuren zijn die nog een seconde screentijd hadden gehad) wel erg laag is voor een film met zoveel gebreken.

Erg pijnlijk om te zien dat dit door een talentloze kerel als Neal Sundstrom (die ook al weinig klaarspeelde met zijn eerdere films Space Mutiny en Howling V: The Rebirth) volledig naar de klote wordt gewerkt. Met een betere regisseur en een wat interessanter script (waardoor de ”luchtige en grappige” stukjes daadwerkelijk luchtig en grappig worden) had dit best erg tof kunnen worden.

Een soort mix tussen The Texas Chain Saw Massacre en Jeepers Creepers. Had erg veel potentie maar wordt volledig verpest door Neal Sundstrom en zijn irritante cast.