Wrong Turn 4: Bloody Beginnings

Wrong Turn 4.
Gore: 4
Acteer: 3
Spanning: 2.5
Eindcijfer: 5

Deel 1 is alweer jaren geleden. De film kent ondertussen al 3 vervolg delen. Natuurlijk zijn ze niet allemaal even goed en blijft deel 1 toch de beste , maar dat is 9 van de 10 keer meestal het geval. Mijn eerlijke mening is dat deel 3 toch echt wel de slechtste van de 4 is. Stiekem ben ik daarom toch wel blij dat ze een deel 4 hebben gemaakt , alleen had ik liever gewild dat deel 3 helemaal niet uit was gekomen. Deel 4 speelt zich af voor deel 1 en vertelt het verhaal van hoe het precies begonnen is met de 3 mismaakte broers die gek zijn op mensenvlees. Het verhaal gaat als volgt: een groep jongeren besluiten om tijdens hun wintervakantie op hun sneeuwscooter rond te trekken. Het groepje komt er al snel achter dat ze de verkeerde kant zijn opgereden. Ze kunnen helaas niet meer de weg terugvinden, omdat door de hevig sneeuwval hun sporen zijn verdwenen. Eén van de vrienden ziet een eindje verderop een verlaten gebouw. Het groepje ziet het eerst niet echt zitten om daar de nacht door te brengen , maar met gevaar voor onderkoeling besluiten ze al snel dat het de enigste oplossing is. Wat ze echter niet weten is , dat het gebouw een verlaten psychiatrische inrichting is. Daar hebben de 3 broers als jonge jongens vast gezeten en nu dwalen ze nog steeds rond in het gebouw , op zoek naar mensenvlees. Honger dat hebben ze zeker!

Bevat 1 Spoiler!
Mening: Net zoals meerdere mensen had ik het eigenlijk wel gehad met de Wrong Turn reeks, na deel 2 was er niet meer veel goeds van over. Toch gaf ik deze film nog een kans, omdat ik benieuwd was. Eerlijk gezegd vond ik hem best wel leuk. Het is geen toppertje en het acteerwerk valt ook wel wat tegen. Slechts enkele acteurs acteren redelijk. Het is gewoon een filmpje die je een keer download en gewoon tussendoor bekijkt. Achteraf denk je dan toch van: slecht was die ook weer niet. De reden waarom deze film ook weer vermakelijk is, is het hoge level van goorheid. Tegenwoordig is dat niet meer weg te denken in een horrorfilm. (Spoiler: Iets wat ik echt origineel vond en heel erg goor , was dat de 3 gestoorde kannibalistische broers vrolijk gingen fonduen met mensenvlees.) Erg origineel en leuk bedacht. Er gebeurt nog genoeg op het gebied van viezigheid , maar dat verklap ik allemaal niet.

Conclusie: Wrong Turn 4 is , zoals ik al zei, beter dan het vorige deel. Het vorige deel heb ik al snel uitgezet, omdat hij in mijn ogen gewoon niet om aan te zien was. Verwacht geen hoogstaande horrorfilm, maar gewoon een lekkere, gore hap-slik-wegfilm die zeker wel vermakelijk is.